N11’DE NASIL MAĞAZA AÇILIR


Oldukça yaygın olarak kullandığımız internet mağazaları sayesinde aradığımız ürünlere rahatlıkla ulaşabilme şansını elde ediyoruz. Aradığımız ürünleri bulabilmemiz için elbette ki bu ürünleri bizlere satacak olan işletmelerin internet üzerinden mağazalara sahip olabilmeleri gerekmektedir. Ve bu mağazaları açarken ilk tercihlerinden biri son dönemlerde adından sıkça söz ettiren N11 platformudur elbette. Oldukça popüler olan bu platformda mağaza açabilmek için gerekli şartları yerine getirmemiz gerekmektedir. Öncelikle N11’e kayıt olmamız ve daha sonra gerekli evrakları göndermemiz gerekir. Eğer evraklarımızda herhangi bir eksiklik olmaz ise bizlere mağazamızın aktif olduğuna dair bilgilendirme mesajı gelecektir.

 

İnternet kullanımı her geçen gün daha fazla artış gösteriyor. Kullanımının artması ile birlikte internet üzerinden daha fazla alışveriş yapmaya ve bu platformlarda daha fazla vakit harcamaya devam ediyoruz. Özellikle günümüzde gerek çalışma hayatımızdan kaynaklı, gerekse mağaza mağaza gezmek istemiyor oluşumuz, bu kadar dolaşmamıza rağmen aradığımız ürünü bulamamak bizleri internet üzerinden alışveriş yapmaya iten en önemli nedenlerdendir. İnternetten alışveriş yapmak bu kadar popüler olunca internette ürünlerini satmak isteyenler veya mağazalarını internet ortamına taşımak isteyenler de bu popüler akımın büyüsüne kapılmadan yapamamışlardır. Bu nedenle internet mağazalarının sayısı ve satılan ürünlerin çeşitliliği her geçen gün artış göstermektedir. Mağaza açmak isteyenlerin ilk adreslerinden biri de son zamanlarda adını sıklıkla duyduğumuz N11’dir

  N11’de nasıl mağaza açabilmemiz için neler yapmamız gerektiğini, mağaza açarken neleri göz önünde bulundurmamız gerektiğini sizlere anlatarak daha bilinçli ve daha planlı hareket etmenize sizin içinde bir sakıncası yoksa yardım etmek istiyorum. Eğer cevabınız evetse yazımı okumaya devam edebilirsiniz. Öncelikle N11’de mağaza açabilmemiz için şirketimizin faaliyet gösteriyor olması gerekir çünkü bireysel  olarak satış yapılamamaktadır. Eğer şirketimiz faaliyet gösteriyorsa yapmamız gereken ilk işlem N11’e giriş yaptıktan sonra mağaza girişine tıklayarak üyelik formunu doldurmaktır. Ancak bu formu doldururken aktif olarak kullandığımız mail adresimizi mutlaka yazmamız gerekir. Çünkü onay maili bu adresimize gelecektir. Hesabımızı oluşturduktan sonra hesabım sayfasının altındaki evrak yönetimi bölümü bulmamız ve bu bölümde istenilen evrakları ve satış sözleşmesini toparladıktan sonra bu alana yükleyip N11’e evraklarımızı göndermemiz gerekmektedir. Peki, mağaza açarken göndermemiz gereken evraklar neler olduğunu iki gruba ayırarak anlatmak istiyorum.

“Sermaye Şirketleri veya Adi Ortaklıklar İçin Gerekli Belgeler”: Güncel Faaliyet Belgesi (Son 6 Ay),Vergi Levhası, Şirket Kuruluş Ticaret Sicil Gazetesi, İmza Sirküleri, Ortaklık Sözleşmesi (Adi Ortaklıklar için),Çalışma Mali Şart ve Prensipleri (Komisyon Anlaşması),Satıcı İlan ve İşlem Sözleşmesi (N11.com Sözleşmesi).

 “Şahıs Şirketleri İçin Gerekli Belgeler”: Güncel Faaliyet Belgesi (Son 6 Ay),Vergi Levhası, İmza Sirküleri, Nüfus Cüzdan Fotokopisi, Çalışma Mali Şart ve Prensipleri (Komisyon Anlaşması),Satıcı İlan ve İşlem Sözleşmesi (N11.com Sözleşmesi).

N11’de mağaza açabilmemiz ve mağazalarımızın aktif olabilmesi için öncelikle şirketimizin hangi gruba dahil olduğunu belirlemeli ve daha sonra yukarıda belirtmiş olduğum evrakları eksiksiz olarak toparlayıp mağazanın sistemine yüklememiz gerekmektedir. Eğer herhangi bir evrakımızda eksiklik çıkarsa N11 mağazası bizlere herhangi bir dönüş yapmamaktadır. Bu nedenle evraklarımızı eksiksiz tamamlamalı ve tamamladıktan sonra bizlere telefon veya e posta yolu ile gelecek olan mağazamızın aktif olup olmadığı ile ilgili bilgilendirmeyi beklemeliyiz. 

 N11’de mağaza açmak için başvuru yaparken bizlerden herhangi bir ücret talebinde bulunmaz fakat elbette ki bu mağazayı oluşturan kişilerin bir kazancı olmak zorundadır. Bu kazancı ise satmış olduğumuz ürünlerin özelliklerine göre belirledikleri komisyonlar sayesinde elde etmektedirler. Bu komisyonları ise: Anne ve Bebek Ürünleri: %14-%20 ,Elektronik Ürün ve Aksesuarlar: %5 – %10,Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri: %14 – %15,Kitap, Müzik, Film ve Oyun Ürünleri: %4 – %15,Mücevher ve Saat Ürünleri: %5 – %20,Otomotiv ve Motosiklet Ürünleri: %5 – %11, Spor ve Outdoor Ürünleri: %6 – % 15 arasında değişiklik göstermektedir. Satmış olduğumuz her bir ürün için belirlenen komisyonlar alınmaktadır.

 

 İnternet üzerinden açılan mağazalar sayesinde ürünlerimizi oldukça geniş kitlelere sunma şansına sahip olurken daha fazla satış yaparak kazancımızı arttırmış oluruz. En çok tercih edilen mağaza açma platformlarından olan N11’de mağaza açabilmek için gerekli şartları yerine getirmeli, hiçbir evrakımızın eksik olmadığından emin olmalı ve gereken adımları büyük bir titizlik ile atmalıyız. Bu denli karışık ve uğraştırıcı işler ile uğraşmak istemiyorum diyorsanız, deneyimli, profesyonel, N11’de daha önce defalarca kez mağaza açmış olan, işinde başarılı bir firma ile çalışmak ve internet dünyasında kalıcı olmak istiyorum diyorsanız sizleri de “pi.net.tr “adresine bekliyoruz.

 

Leave a Reply